onsdag den 8. december 2010

Sjæl I Flamme


D. 8/12

Fotografi taget foran Christiansborg i eftermiddags, da solen var gået ned og faklerne blev taget frem i forbindelse med demonstrationen "Kærlighed Uden Grænser".

Jeg stod i en rum tid og stirrede på en hjerteballon, da jeg besluttede mig for at taget et fotografi af ballonen med fakkelild i forgrunden, som også fra mit ståsted så ud som om, den skulle til at sprænge hjertet.

Sjæle i flammer, eller ildsjæle, kunne man se i flokke komme til pladsen med hver deres lille stykke varme kul i brystet over emnet, vi var samlet under. Vidt forskellige årsager selvfølgelig, men varmt ikke desto mindre. Det var en dejlig oplevelse, som jeg nyder hver gang, jeg står i samlet flok i ilden. Jeg føler mig så skidesur, at jeg er ved at eksplodere, og når taleren beder os om at råbe lederne op, så skriger vi alle af vores lungers fulde kraft, hyler og pifter. Den slags lidenskab, som man nogle gange mangler i sin hverdag finder man hér. Jeg kan godt lide at køle kullet engang imellem og føle et behov for det, da kullet til tider er mere eller mindre lunkent eller bare varmt af vage årsager. Dét at synge Beatles "All You Need Is Love" i kor på John Lennons tredive års dødsdag i protest føles bare rigtigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar