lørdag den 22. januar 2011

Manifest For Dramaqueen Med Lavt Selvværd


D. 22/1

Dette handler vel en smule om, at jeg har skulle turde stille mig foran et kamera og lade mig filme som kunstner. Det handler også om, at det, jeg siger, er svært at sige.

Nu til dags summer min verden af et state of mind om at skulle tage ansvar for sig selv, at tage sig sammen, aldrig at give op, gøre noget, ikke pylre, ikke bede nogen om hjælp, men holde ud. Den slags sætter man pris på. I virkeligheden har jeg fået nok af det. Jeg har lyst til at præsentere det nye manifest, som skal hjælpe dem, som har dårligt selvværd og har svært ved at være glad på nogens vejne, for det gør altsammen ondt. Det er et tabu at skulle bede folk om at rose en, bekræfte en - eller holde sig fra at vifte med flotte grønne fjer foran en skallet papegøje.

Jeg kan selvfølgelig tage mig sammen - det er ikke andres problem. Det ville bare være så nemt, hvis min omverden begyndte at tage hensyn. Så ville jeg vokse op og være i stand til ærligt at sige "hjertligt tillykke, du fortjener det" og ikke længere brække knogler for at leve op til imaginære krav. Jeg ville blive en bedre datter, ven og kæreste, hvis jeg skulle bruge mindre energi på at være som andre og i stedet var mig med stolthed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar