tirsdag den 30. november 2010

Blå Træer og Sorte Får



D. 30/11

Jeg har malet et blåt træ af blåbærsaft og tegnet et får med kul ved træets rod på A4.

Idag fik kom jeg i tanke om min identitetsfølelse som "sort får" og blev bekymret. De største sorte får jeg har kendt er med tiden gået i opløsning på den ene eller den anden måde.

Hvorfor sorte får? Hvorfor ikke blå træer, som har større og lækrere frugter end andre træer? Hvis man sætter større selvsyn i forbindelse med blå træer end med sorte får, så vil man måske sætte pris på sig selv i langt højere grad og i sidste ende undgå en skæbne, man troede var uundgåelig, da man brugte ordene "sort får". Tankerne om selviscenesættelse, sprogfilosofi og den selvopfyldende profeti er spændende sammenhænge for min dag idag.

Hvis jeg tager fejl, vil jeg i det mindste være positiv til min undergang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar