søndag den 28. november 2010

PIXEL




D. 28/11

Blåt plastik, som jeg har klippet ud af coveret fra Maleriets Historie, som jeg købte engang jeg lavede min 9. klasses "projektopgave", hvor jeg dengang sammen med min projektpartner valgtet emnet "provokerende kunst". Vi fik topkarakter selvom vi aldrig kom til nogen endegyldig konklusion om, hvad kunst nu var.

Firkanten er sat på et hvidt papir, fotograferet og redigeret.

En ting, jeg elsker ved kunst, er den følelse, jeg får, når jeg iagttager den. Jeg har det, som om den sætter gang i min tankevirksomhed på en helt ny måde, og, ligesom man laver kryds og tværs for at undgå alzheimers, jeg træner min abstraktionsevne på et helt fysisk neurologisk plan. Og jeg beundrer især de kunstnere, som med få midler i abstrakt kunst tvinger mig til at tænke og overvejer, hvorfor jeg får det ud af kunsten som jeg gør.

Jeg håber, du kom til at tænke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar